Svar: Hvilke vitaminer?
17. maj 2008
Alder:
12 mdr.
Kære Theas Mor
Vitaminer som tyggetabletter er et rigtig godt valg til små børn. De fåes med meget forskellig smag og de fleste børn kan rigtig godt lide dem og spiser dem derfor gerne.
De fleste børn skal være 1½ år inden de rigtig kan finde ud af at tygge en vitaminpille. Derfor anbefales det at man knækker den i kvarte og giver barnet den i små bidder. Man kan også, som du foreslår knuse den og tilbyde barnet den i lidt yoghurt eller lignende.
Hvis barnet har svært ved at tygge piller, så vælger nogen at købe ACD dråber i en periode og så skifte over til vitaminpiller, når barnet er parat.
Jeg håber ovenstående hjælper dig lidt videre, rigtig meget held og lykke:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske