Brev:
Sutteflaske og ferie
17. maj 2008
Alder:
10 mdr.
Sutteflaske og ferie
Hej Helen
Fin ny side du har fået dig.
Det går bedre med vores datter og hende madindtag.
Hun får ikke længere flaske ved midnatstid men kun lidt vand i løbet af natten. Hun spiser morgenmad. Ikke at hun kaster sig over den, men med lidt snilde, så bliver der da spist havregrød hver morgen.
Frokosten forsøger jeg at variere. Det går bedre med rugbrødhapserne, men der er stadig dage hvor hun ikke vil spise noget nævneværdigt
Jeg plejer så at byde hende lidt øllebrød 2 timer senere og den bliver så slugt.
Mellemmåltider går fint og aftensmanden er intet problem.
Så lang så godt!
Jeg havde egentlig tænkt mig at vores datter, ligesom vores søn, skulle sige farvel til sin flaske ved sin 1 års fødselsdag. Nu er det bare sådan at vi 3 uger efter, i slut juli skal på en uge ferie sydpå, til 40 graders varme.
Her er det at jeg har tænkt over, at det for hendes væskebalances skyld måske kunne være hensigstmæssigt, at trække den de 3 uger og så lægge den på hylden når vi kommer hjem igen.
Det drejer sig om, at jeg så med sikkerhed ved at hun får ca. 300 ml. mælk/væske pr. døgn, for der skal vel hældes mere på hende i den varme end derhjemme. Eller hvad?
Hun er ellers flink til at drikke i løbet af dagen, ca. 300-400 ml, men det slår jo ikke til i 40 graders varme.
Hvad mener du?