Svar: Sutteflaske og ferie
17. maj 2008
Alder:
10 mdr.
Hej med dig
Jeg synes det lyder fornuftigt at bibeholde flasken indtil I kommer tilbage fra ferie, hvis din datter til den tid er enig i dette. Siger hun selv fra inden, så må det jo være sådan:o)
Du skal naturligvis være opmærksom på at købe vand på flaske og bruge dette både til modermælkserstatning og hvis du bare vil give hende vand, så du er sikker på at hun ikke bliver syg af at få flaske i udlandet. Men hvis vandet er rent og hygiejnen i orden, er der ingen problemer i at du først stopper flasken, når I kommer hjem.
Derudover tænker jeg at du med hensyn til tørst må følge hende, når hun viser behov for væske. Er det meget varmt, vil hun sandsynligvis have behov for at drikke mere end hun evt. spiser og derfor skal hun have vand i nærheden hele tiden.
Fortsat held og lykke og rigtig god ferie:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske