Brev:
Hvor mange måltider og vil ikke spise frugt
19. maj 2008
Alder:
17 mdr.
Hvor mange måltider og vil ikke spise frugt
Hej Helen.
Viktoria runder snart de 18 måneder, og jeg er blevet lidt i tvivl om hendes energibehov.
Hvor mange måltider skal hun have om dagen?
Hun nægter at spise frugt. Har du nogle forslag til, hvordan vi får hende til det? Hun elsker frugtmos, men vil altså ikke have frugtstykker.
Nuværende måltider:
7.30: Havrefras med letmælk.
10.00: Riskiks eller andet brød. Vand.
12.00: 1 skive rugbød med forskelligt pålæg. (Vil ikke have agurk, tomat etc.) Vand eller mælk.
15.30: brød eller youghurt eller hvad vi nu kan finde på. (Tørrede hindbær (hurraa)...) Vand eller mælk.
17.30: Aftansmad. Hvad vi nu får. (Ris. kartofler, pasta etc. her kan vi nogenlunde få lidt grøntsager i hende, hvis vi gemmer det lidt på skeen eller gaflen blandt de andre ting. Ærter spiser hun dog gladeligt alene. Vand.
19.00: Grovkiks, youghurt eller hvad vi nu finder på. Mælk.
Viktoria er ikke genert, og snakker meget gerne med andre børn. Både fremmede og legekammerater. Men en gang imellem bliver hun "trynet" lidt. De andre skubber hende, så hun falder, tager hendes legetøj osv. Hun er en meget livsglad pige, og forstår vist ikke at andre kan finde på at drille. Hun reagerer ikke rigtig på nogen måde overfor disse drillererier.
Venligst
Joan