Brev:
Putning og manglende rytme
19. maj 2008
Alder:
3 mdr.
Putning og manglende rytme
Hej Helen
Jeg har mange problemer med at få min datter på 16 uger til både at falde i søvn om dagen og natten og sove lange strækninger om natten.
Om dagen sover hun i barnevogn og hidtil har jeg bare kunne ligge hende ud. Men nu skriger hun, hun skal køres i søvn. Om aftenen vil hun heller ikke bare overgive sig, hun skal vugges i armene og nogen gange kan det tage timer. Hun skriger så meget at hun nogen gange stopper med at trække vejret, så gal er hun, hvorfor det? Har prøvet at ligge hende når hun er lige ved at sove, som du skrev, men så vågner hun og starter forfra. Oftes sover hun så kun en halv time også kan vi begynde igen, hvorfor?
Hun vejede ved 3 mdr 4900g og fik af vide at hun tog fint på. Er begyndt at give hende vælling om aften, da hun kun sover i intervaller af 2,5 eller 1,5 måske 3 en gange. Men vællingen har ikke rigtig virket hun sover stadig ikke ret længe, hvad kan jeg gøre?
Jeg er ved at synes det er ret strenge at hun skal bruge så meget tid på at falde i søvn, og kan ikke rigtig have at hun bliver så gal over det. Synes også hun godt snart kunne sove lidt længere om natten, men hun er hurtig til at falde i søvn efter amningen om natten.
Skulle også have haft besøg af sundhedsplejersken her når hun er 4 mdr, men de kommer jo ikke. Hvad med ske mad, hvad skal jeg give hende og hvornår. Har ingen erfaringer da hun er min den først.
Venter spændt på svar.
Venlig Hilsen
Inger Marie