Brev:
Skemad, hvor skal 2. måltid ligge?
19. maj 2008
Alder:
3 mdr.
Skemad, hvor skal 2. måltid ligge?
Hej helen.
Vi har en dejlig dreng på 3 1/2 md. Han har lige fra start været en meget sulten dreng. Da han var 2 md fik han 7 x 200 ml modermælkserstatning (mme??) i døgnet.
Vi prøvede med vælling, men det var han ikke meget for, så da han var 2 1/2 md startede vi op med grød, hvilket han er meget glad for. Nu ser en typisk dag sådan ud:
kl. 6-7 ca. 150 ml. mme.
kl 9:30 - 10 ca. 150 ml. mme.
kl 14:30 - 14 ca. 150 ml. mme.
kl 16:30 grød af 1 dl vand
kl 19 ca. 150 ml. mme.
kl 03 ca. 150 ml. mme.
Nogen gange tager han kun 100 ml. mme. Det sker også han sover igennem.
Nu går mit spørgssmål så på hvor der bedst kunne puttes et grødmåltid mere ind? Får han for lidt mælk eller er det fint som det er?
Nu har jeg ikke skrevet hvordan han sover for det er der ikke ret meget rytme i endnu! Det eneste tidspunkt der ligger helt fast er om aftenen, der sover han kl 19:30 - 20.
Kommer der mere rytme i søvnen senere? På nuværende tidspunkt sover han kun ca. 1 time ad gangen om dagen, det kan han så til gengæld gøre mange gange! Han er ca. vågen 2 timer før han bliver træt igen.
Er der noget man kan gøre for at få ham til at sove i lidt længere tid ad gangen, jeg har prøvet og vugge ham i barnevognen når han vågner efter 45 min. Men når jeg har vugget og givet sut i 45 min mere, ja så opgiver jeg!
Han virker til at trives, han er en selskabspapagøje der synes livet er ellerbedst fra/på mors arm. Hvilket ikke er nemt hele tiden, da han har en storebror på 3 år der også stadig kræver omsorg og opmærksomhed.
Er det noget der kan øves så han gerne vil ligge lidt på gulvet og kigge på legsager, han har sådan et aktivitetstæppe.
Knus Gitte