Brev:
Døgnvagter og vuggestue
19. maj 2008
Alder:
7 mdr.
Døgnvagter og vuggestue
Kære Helen,
Da vores datter Frederikke starter i vuggestue den 1-6, hun vil da være ca. 7 ½ måned, og jeg selv på arbejde en måned senere, har jeg et par spørgsmål, som jeg håber du kan hjælpe mig med.
Frederikke er en glad pige på 7 måneder, der trives i bedste velgående. Hun er ca. 75 cm og har passeret de 10 kg, så hun mangler ikke noget! Hun er aktiv, social og elsker liv omkring hende, så jeg er ikke tvivl om at hun vil kunne lide at komme i vuggestue.
Hun er godt i gang med grød og til dels også mos (lader ikke til at være helt så vild med grøntsagsmos), men begge dele skal være meget findelt – gumler også løs på agurkestænger og brødskorper. Hvornår kan man forvente hun vil tygge maden og vi kan begynde at introducere rugbrødsstykker? Det ville jo være det mest praktiske at sende med madpakken…. :-)
Jeg ammer stadig et par gange om dagen, morgen og eftermiddag, og en-to gange om natten – og ellers flaske med mme. Da jeg starter arbejde den 1-7 i døgnvagter ville det bedste være at jeg trappede helt ud af amningen, da jeg jo ikke vil være hjemme i perioder op til 24 timer.
Hvordan fjerner jeg de sidste par amninger, som både hun og jeg egentlig nyder, men som desværre ikke vil være mulige når jeg begynder arbejde? Og hvor længe skal man forvente at fortsætte med flaske inden hun kan få dækket sit mælkebehov ved at drikke af kop?
Jeg er meget spændt på hvordan det kommer til at spænde af når jeg skal begynde arbejde i døgnvagt, har du nogle erfaringer på det område? Har kigget efter lignende spørgsmål i brevkassen, men har ikke rigtig fundet noget…. Håber du kan hjælpe mig! :-)
Kærlig Hilsen
Louise