Brev:
Vil kun sove i mors arme
20. maj 2008
Alder:
3 mdr.
Vil kun sove i mors arme
Hej Helen
Jeg er mor til en dejlig veludviklet pige på 15 uger. Vi har endnu ingen fast rutine, men hun har generelt sovet fint om natten. De fleste aftner falder hun i søvn i mine arme (kl. 21-22) oftest efter at hun er blevet ammet, hvorefter hun bliver lagt i seng. Derefter bliver hun lagt i sin egen seng. Hun vågner derefter omkr. kl. 4-5, hvor hun bliver ammet i sengen hos mig, hvorefter hun sover sammen med mig i sengen til kl. ca. 8.
Sidste uge begyndte hun at falde i søvn kl. 20, hvilket jeg tænkte var en god og naturlig måde at starte med at få lidt rutine, men fredag blev hun oppe til kl 23 og viste ingen træthedstegn før. Lørdag skulle jeg til fest og hendes far skulle passe hende alene for første gang, men kl 22 måtte jeg komme hjem, da hun var helt hysterisk. Hun græder normalt aldrig om aftenen.
Ligeså snart hun kom over til mig, fik jeg et kæmpe smil, hvorefter hun straks faldt i søvn. Lige siden har hun kun ville sove hos mig, eller nærmere sagt PÅ mig! Lige så snart jeg lægger hende fra mig når hun sover, også selvom jeg lægger hende i sengen ved siden af mig, vågner hun inden for 10 minutter. Hun er ikke ked af det, men ligger bare og pludre. Lige så snart jeg tager hende op, og holder hende eller lægger hende til brystet falder hun straks i søvn igen. Men på den måde får jeg jo ikke meget søvn.
Jeg vil gerne have min mand lidt mere involveret om aftenen, men vi er bosat i England, og nu skal jeg til Danmark i tre uger uden ham, så det må vente til vi kommer tilbage.
Om dagen er det ikke noget problem. Hun tager næsten altid en morgenlur på 1-2 timer ca. 1 ½ time efter hun er vågnet, og sover derudover 2-3 lure i løbet af dagen, der varer mellem 20 min og 45 min.
Hvordan kan jeg vænne hende af med at skulle sove på mig? og hvordan kommer jeg igang med en rutine? Især i forhold sengetid.
Håber du kan hjælpe.
Kærlig hilsen
Pernille