Brev:
Sove igennem - 9 mdr.
20. maj 2008
Alder:
9 mdr.
Sove igennem - 9 mdr.
Kære Helen.
Min datter er næsten 9 mdr og begyndte at sove på sit eget værelse for 1 uge siden, ellers sov hun i sin egen seng, der stod helt op af vores. Samtidig tog jeg hendes nat flasker væk, så hun er nede og få en om aftenen mellem 1930 og 2030, alt efter hvornår hun er træt, og så en mellem 5 og 6. Før fik hun 2 om natten.
Hun sover dog stadig ikke igennem. Vågner flere gange og er ked af det. Jeg trøster, nusser o.l indtil hun sover. Midt på natten kan dette vare mellem 1 og 2 timer. Jeg har prøvet at tilbyde vand et par gange men det afviser hun. De sidste nætter er hun til sidst kommet ind i vores seng.
Jeg tænker om det er fortidigt at tage natflasker fra hende, eller om hun bare savner at ligge tæt op af os?
Derudover er hun begyndt at vågne tidlig. Altså ved 5-530 tiden (når hun får flaske), det syntes jeg jo er lidt tidligt, sådan ved 6-7 tiden som før ville være dejligt. Men kan jeg gøre noget ved dette?
Hun spiser godt om dagen, og sover mellem 3 og 4 timer.
Siden hun var 7 mdr gammel har hun kunne rejse sig op. Dette har skabt problemer når hun skal puttes. Hun vil ikke ligge ned, rejser sig hele tiden, trækker i tremmerne, eller ruller om på maven for at sidde og rejse sig.
Jeg har prøvet at lade hende være, ligge hende ned hver gang og gøre så hun ikke kan rejse sig, men så ender det oftest med at hun græder sig i søvn fordi hun bliver så sur.
Vi sørger for at gøre det samme hver aften med nattøj, flaske, synge, og så sove.
Har du nogen magiske ord til hjælp?
Venligst