Svar: Modermælkserstatning - 4 mdr.
20. maj 2008
Alder:
4 mdr.
Kære Bettina
Det anbefales normalt at man varmer vandet op inden man putter modermælkserstatningspulveret i simpelthen fordi det så er lettere at opslemme pulveret ... jeg kender ikke til at der skulle være andre årsager og hvis det har fungeret fint at blande koldt vand og pulver og først varme det derefter, så er det sådan det har været for jer.
Jeg kan ikke umiddelbart se at det skulle have betydning for hans problemer med hård mave. Vandet er jo kogt og mælken bliver varmet inden han får den ...
Der sker dog ikke noget ved at du prøver at gøre modsat, det kunne da være interessant, hvis det gjorde en forskel:o)
Læs i øvrigt min artikel: "Når du giver dit barn flaske" som du finder i under 'Artikler'.
Fortsat held og lykke med ham:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske