Brev:
Vuggestue start og panikanfald ved sengetid
22. maj 2008
Alder:
8 mdr.
Vuggestue start og panikanfald ved sengetid
Hej Helen.
Det går rigtig godt med Sara og maden. Hun kan nu spise stort set alt - klumper og smagsfulde ting :o) Det var bare et spm om tid...Flasken har hun taget også så nu er jeg faktisk holdt op med at amme.
Mit spm denne gang går på, om der er nogle ting jeg skal være opmærksom på mht hendes alderstrin/udvikling når hun skal starte i vuggestue om 14 dage? Hun er da kun 8,5 mdr gammel...
En anden ting er, at hun de sidste 4 aftener har fået panikanfald i forbindelse med sengelægningen. Der er ingen problemer om dagen i barnevognen eller hvis når vi sover formiddagslur sammen i vores seng. Her til aften kørte jeg hende rigtig træt og efter 30 ml vælling ville hun sove og det tog 10 min maks. Så vågnede hun 30 min efter, græd meget og fik resten af flasken (180 ml).
Jeg forsøger at lægge hende mens hun er rolig, men vågen og her er det, at det går helt galt igen. Panikangst i øjnene, skriger alt hvad hun kan og tårerne sprøjter til alle sider. Hun bliver selvfølgelig taget op og køler lidt af så snart vi går ud af soveværelset, men det hele starter så snart vi går ind igen. Hun græd også, da jeg rullede gardinerne ned i stuen, så vi kunne sidde der i halvmørke med TV tændt. Efter et lille stykke tid (5-10 min) faldt hun dog i søvn i mine arme og jeg kunne lægge hende igen....
Hvad siger dette forløb dig? Er det seperationsangst og er det normalt så, at det kun er ved sengetid?? Jeg forstår det ikke. Vi har altid ALTID haft problemer med aftenputningen, men dette er dog det værste!
Hun har endnu ikke fået tænder, men begyndte at kravle igår og vågner nogle gange ved at hun får vendt sig i kravlestilling i søvne. Er det en af de berømte faser fra 60 vidunderlige uger?
Håber du kan opklare mysteriet om min dejlige datters panikanfald og give råd til, hvad jeg kan gøre.
Venlig hilsen
Karin