Brev:
Nægter at drikke mælk af både sutteflaske og kop
22. maj 2008
Alder:
6 mdr.
Nægter at drikke mælk af både sutteflaske og kop
Kære Helen
Jeg må bede dig om hjælp til min dejlige datter på 6½ mdr.
Hun NÆGTER simpelthen at drikke mælk fra sin sutteflaske eller kop. Jeg er gået fra allomin til NAN2 bare for at se om det var smagen der drillede, men nej.
Hun drikker kun vand - en sjælden gang mælk. Hun ser ud til at trives alligevel, er glad og altid smilende, vokser fint og netop begyndt indkøring i vuggestue, som går rigtig godt.
Hun er kun ammet 14 dage, da hun ikke ville tage af brystet. Mælken gled fint ned!!!! - lige til jeg introducerede skemad ved påsketid. Jeg blir nervøs, og har kontaktet egen læge, som bare sagde "at børn i Afrika, jo lever af vand, så hvad var problemet". For mig er det dog et problem, da jeg nødig ser der sker hendes udvikling og vækst noget.
Jeg har prøvet næsten alt, forsøgt stående, i arm, på puslebordet, i barnevognen, med legetøjet, tudekop, alm kop - ja selv i badet... Bare for at prøve om det virkede.
Hendes madplan ser sådan ud:
Vågner ca kl. 7 og får købegrød rørt op med MME. Drikker godt med vand - både af kop og flaske.
Sover ca kl 9 og en lille time.
Til frokost får hun grød igen - rørt op med MME og afsluttes med frisk frugt - stadig blendet og blandet med MME.
Hun sover ca 1½ time til middag og når hun vågner får hun igen frugtmos med MME og vand, jeg er begyndt at giver små skorper, lidt rugbrød eller små stykker frugt som hun kan sutte på - hun har endnu ikke fået tænder.
Hun powernapper en times tid inden aftensmad.
Til aften får hun grøntsagsmos med MME og med kød, hvad vi nu spiser, som er blendet. Hun virker ikke kræsen, så jeg prøver mig frem.
Hun blir lagt mellem 19-20 alt efter eftermiddagens lur og træthed.
Om natten omkring kl. 2 får hun en lille tår mælk blandet med vælling - der går det an, men der ryger ikke meget ned mere.
I løbet af dagen regner jeg mig frem til, at hun får de ca 400 ml, som hun skal have - ikke altid for jeg kan ikke styre hendes indtag af mælk i vuggestuen - men jeg forstår ikke, hvorfor hun ikke vil tage flasken - ikke engang, når hun puttes til lur? hverken formiddag, middag eller aften...
Jeg har prøvet alt syns jeg, og jeg tror, hun syns det er
irriterende nu, hun vender hovedet væk og græder. Jeg er bare så bekymret, fortvivlet og vil kun hendes allerbedste.
En veninde sagde, man kunne give kalktabletter? Er det noget, du kan anbefale - for at tage flasken, det NÆGTER søde lille Cecilie.
Tak for en rigtig god brevkasse, jeg ser meget frem til dit svar - om det så er, at jeg skal opgive flasken, bare jeg får en idé om, hvad jeg skal gøre i stedet for det her mavepineri....
Kærlig hilsen
Cecilies mor