Brev:
Hvor længe skal der gives flaske sen aften?
22. maj 2008
Alder:
7 mdr.
Hvor længe skal der gives flaske sen aften?
Kære Helen,
så er jeg her igen. Dicte er nu 7½ md. Dagligdagen går faktisk okay. Dicte er en glad aktiv pige.
Hende dag ser ca. sådan her ud:
Ca. 5.30 står vi op, laver havregrød m. frugtmos + vand af kop
Ca. ved 8 tiden får hun flaske og bliver puttet. Sover ca. 1 time
Ved 10.30 tiden får hun lidt rugbrød m. leverpostej eller torskerogn + lidt frugtmos eller banan
Ca. kl. 12 får hun fuldkornsgrød m. frugt + mælkeerstatning af kop. Puttes derefter og sover mellem 1-1½ time
Ved 15 tiden får hun lidt banan eller rugbrød igen + vand af kop - Ofte tager hun ½ times tid i klapvognen.
Ved 16 tiden tilbydes hun flaske
17.30 får hun aftensmad, grød m. ris, kartofler, gulerødder, broccoli eller hvad vi nu skal have.
Gøres klar til natten og puttes mellem 18.30 og 19.00 da hun er rigtig træt. Her tager vi flaske med op, og giver hende, plejer at tage ca. 150 ml. ligger så selv og falder i søvn.
Hun vågner dog stadig mellem 21.30 og 22.30 og drikker 200 ml. mælk, hvor længe bliver hun ved med det? Hvornår kan hun vendes af med denne flaske?
Sover så til 5.30 tiden.
Med venlig hilsen
Anja