Brev:
Bange for høje lyde
23. maj 2008
Alder:
12 mdr.
Bange for høje lyde
Hej Helen!
Sikke en flot hjemmeside du har fået!!
Katrines første tand er langt om længe ved at bryde frem :) så venter spændt på, hvornår vi mon mærker de små spidser og kan skrive en dato i hendes bog.
Skal lige høre dig om et par ting. Først og fremmest skal jeg høre, om det er rigtigt, at I som sundhedsplejerske kan mærke på hovedet om barnet er ved at være klar til at gå?? Det er der nemlig nogen af de ældre damer, som påstår.
Mit egentlige spørgsmål går på, at Katrine er utroligt følsom overfor alverdens lyde ... lad mig se, om jeg kan forklare
Vi har haft en havemand på besøg, han havde en motorsav og så længe den kørte i tomgang, var der ikke noget. Da han startede med at save, gik der fuldstændig panik i Katrine og hun kravlede med lysets hast for at finde mig, mens hun skreg sådan et panik skrig. Så snart hun var på min arm var der ikke noget.
Siden den dag har hun ved den mindste lyd faret sammen og skal helst helt op. Det kan være vi sidder og leger på gulvet, hvis vi så pludselig siger et ord eller flytter på os, farer hun ofte sammen og kravler hen mod os, som om hun skal i sikkerhed. Hun kan sidde og spise morgenmad og min man kommer fra toilettet, og hun skal bare op af hendes stol.
Kan vi på nogen måde hjælpe hende ud af denne tilstand/fase eller er det noget, som går over af sig selv??
Hun er åbenbart en "bangebuks" da hun hos dagplejen græder over hendes mand og store dreng, samt af og til de andre børns forældre. Samt hun er ikke vild med at sidde på gulvet, når de er i legestue. Dagplejen fortæller dog, at det går i den rigtige retning.
Er der nogen retningslinier for, hvornår man begynder at lære sit barn at spise med ske?? Katrine er utrolig selvstændig og vil gerne spise selv, så det sker, at jeg ikke må hjælpe med at stikke gaflen i kartoflerne osv. Det hænder også at jeg gerne må, men vil ikke rigtig gå i gang med at lære hende det med skeen, hvis hun bliver hys og smider rundt med det hele, som det sker, når hun ikke vil have hjælp.
Ellers tror jeg, vi har styr på vores charmetrold, og det er sjovt at se, hvor bevidst hun efterhånden er om de forskellige ting.
Tak for en dejlig side
Med venlig hilsen
Pernille