Svar: Hvor længe skal hun have ca 500 ml mme om dagen?
23. maj 2008
Alder:
10 mdr.
Hej Charlotte
Dejligt med et kort og præcist spørgsmål, når rækken af spørgsmål er så lang, som den er i øjeblikket:o)
Det vil være rigtig godt at bibeholde 2 flasker med ca 200ml i hver indtil hun er 12 måneder gammel. På den måde sikrer du dig at Carolina får sit jernbehov dækket. Og det anbefales at du omkring 12 måneders alderen trapper helt ud af flaske og overgår til letmælk af kop.
Ved siden af sine to flasker mme dagligt, kan hun få en portion tykmælk med frugtmos, lidt mælk af en kop, lidt ost, sovs og mælk som på anden måde indgår i madlavningen. På den måde vil hun samlet set få de 500ml, som er den mængde sundhedsstyrelsen anbefaler at vi sørger for at få dagligt - også efter 12 måneders alderen.
Håber dette er svar nok, fortsat held og lykke med hende.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske