Svar: Bilferie til Italien med pige på 8 mdr.
26. maj 2008
Alder:
8 mdr.
Hej med dig
Der er ingen problemer i at køre til Italien. Jeres datter skal naturligvis sidde i en autostol, som passer til hende i størrelsen og hvis den I har lejet gør det, så er den ganske sikkert fin.
Det er en god idé at holde pause, når jeres datter har brug for pause. Det kan være fornuftigt at køre et langt stræk når hun sover og så tilgengæld holde en længere pause, hvor hun kan kravle rundt, lege, blive skiftet, få mad, bruge sig selv fysisk og mentalt når I vågner og har brug for det. Det kan være en bedre løsning for alle fremfor at holde pause fast hver 2 time ...
Med hensyn til valg af autostol og børn i bilen, så kan du læse meget mere på rådet for større færdselssikkerheds hjemmeside www.sikkertrafik.dk
Rigtig god ferie:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske