Svar: Baby i paraply klapvogn?
26. maj 2008
Alder:
8 mdr.
Hej med dig
Som du skriver findes paraply-klapvogne i mange forskellige varianter og der er stor forskel på kvaliteten. Hvorvidt din datter kan sove i en sådan, afhænger således af hvad det er for en vogn. De lidt større vogne som du nævner tænker jeg at hun sagtens kan ligge i. Virker den lidt hårdt i bunden, kan I evt. bruge madrassen fra barnevognen og lægge den i, så hun kommer til at ligge lidt blødere.
Der skal naturligvis være sele i, så hun ikke kan falde ud af vognen og den skal kunne indstilles i ryggen, så hun kan ligge fladt.
Da din datter er 8 måneder, så er hun sandsynligvis rimeligt stærk i ryggen og vil således fint kunne sidde i en sådan vogn uden større problemer. Det lyder således som en god løsning for jer. Vognen kan hun jo også bruge i tiden frem, i takt med at hun bliver ældre - det er som du siger lidt mere praktisk at den kan slås sammen, hvilket jo både fylder mere og er mere besværligt med en barnevogn.
Så tag ud og se på markedet og vælg en vogn som virker solid og god - også til børn under 12 måneder:o) Rigtig god rejse.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske