Brev:
Propper maden
26. maj 2008
Alder:
17 mdr.
Propper maden
Kære Helen
Vores dattter er nu næsten 1½ år og trives fint. Hun har, som hun altid har haft, en god appetit, er 83 cm høj og vejer 12-13 kg, så hun er godt i stand.
Vi har efterhånden vænnet os til, at hun spiser godt og meget, men det bekymrer os lidt, at hun propper maden. Vi er nødt til kun at lægge lidt mad foran hende ad gangen. Hvis hun får alle rugbrødshapserne lagt foran sig, kan hun proppe 3-4 i munden ad gangen og næsten kløjs i det. Det samme med banan, hun knækker et kæmpe stykke af bananen med hånden og propper det hele i munden på en gang. Man skulle tro, hun var bange for at nogen spiste det fra hende! Med havregrøden om morgenen og aftensmaden kan hun proppe en kæmpeskefuld i munden som bare ryger ned.
Signe er enebarn og har aldrig oplevet at maden blev taget fra hende, eller at hun er blevet skyndet på. Jeg har lidt indtryk af, at det er for at hun er sikker på at få noget mere, at hun vil skynde sig at spise det hun har!
Skal vi være bekymrede eller kan vi gøre mere end at prøve at rationere den mad der bliver lagt foran hende?
Hilsen Helle