Brev:
Mon hun får nok mælk? - 8 mdr.
26. maj 2008
Alder:
8 mdr.
Mon hun får nok mælk? - 8 mdr.
Hej Helen
Jeg har et par spørgsmål til dig da jeg har en søster som har en datter på 8 mdr nu her d 1-6.
Hun er meget i tvivl om hendes datter får nok mælk og kan jo ikke få fat i hendes egen sundhedsplejerske og ringede til lægen idag, men de mente det var fint som det er, men jeg synes selv det lyder af lidt hun indtager af mælk på et døgn. Jeg har selv er datter på 6 mdr så vi snakker jo meget om tingene og drøfter det hele, børn er jo forskellige, men når jeg læser dine andre breve om mælk og deres alder, sagde jeg til hende jeg synes hun skulle skrive til dig, men nu gør jeg det for hende...
Hendes datter er som sagt 8 mdr. har fået flaske fra start af, de begyndte med skemad fra 4 mdr og hendes plan ser nogenlunde sådan ud:
vågner 6. ca
morgenmad, 6.30-7 grød
kl.10-11-grød med frugtmos
kl.14 ca. rugbrøds mader, kun en kvart til en halv
prøver at give hende lidt frugt, men går ikke altid
ca,17-17.30 kartoffelmos, herefter lidt frugtmos
i seng kl 19 med en flaske 200 ml, men drikker kun mellem 50-100 ml
Dvs hun drikker kun mellem 50-100 ml i døgnet?? er det ikke for lidt i hendes alder?? hun prøver at gibe hende flere flaske ind imellem men hun vil bare ikke ta dem, hun nægter simpelt .. hun får jo også pænt meget mad efter hånden så hun er måske bare for mæt?? hvad foreslår du hun skal gøre?? hvis du selvfølgelig ikke synes det er fint nok med dette.... synes jeg læser at de helt ind til 9 mdr skal have 500 ml ca og hvad så derefter??
Håber du kan hjælpe os lidt
Mange hilsner
Pernille