Brev:
Spisesituation - 18 mdr.
26. maj 2008
Alder:
18 mdr.
Spisesituation - 18 mdr.
Hej Helen.
Det har frem til nu aldrig været et problem med hvilken mad vi har serveret - vores datter har selvfølgelig spist mere i perioder end andre, men altid det der kom på bordet.
Nu er hun så begyndt at være meget bevidst om hvad hun vil spise. Langt hen af vejen lytter vi til hende og sørger for at fx aftensmaden består af forskellige tilbud og så går vi ikke så meget op i om hun den ene aften spiser sig mæt i kogte gulerødder eller kødboller. Nogle aftener "siger" hun selv at hun fx vil have rugbrød med sild - en stor favorit for tiden :-) - og det har hun så fået.
Nu er det så sådan at hun nogle gange heller ikke spiser rugbrøden og når vi stiller krav til hende ved fx at sige at hun også skal spise brødet eller kartoflerne er vi meget i tvivl om hun forstår hvad vi mener, da det tit ender i en større konflikt. Hvilket fører mig frem til spørgsmålet:
- Hvor gammel skal vores datter være før det er realistisk og fair overfor hende at vi stiller krav om at hun fx skal spise det der er på bordet?
- Og er det overhovedet rimeligt at tænke i de baner?
Ville egentlig helst tro på at det nok skal komme med tiden, men frygter også på hendes og vores vegne at det ender med at hun ikke vil spise "noget som helst".
Håber det er til at finde hoved og hale i det jeg har skrevet :-)
Med venlig hilsen
Helle