Brev:
Sover dagen væk
26. maj 2008
Alder:
2 mdr.
Sover dagen væk
Hej Helen,
Jeg kan se at mange forældre har problemer og bekymre sig om deres småbørns manglende søvn. Jeg har en søn på nu 2 måneder, som lige modsat - sover og sover! Jeg får hele tiden afvide, at jeg skal nyde der - hvilket jeg også gør - på de dage hvor han trods alt har vågentimer hvor jeg også kan nyde ham. Men jeg mangler at bliver taget seriøst, når jeg bekymre mig/bliver ked af det - fordi han har sovet det meste af dagen og stadig virker uoplagt/ked af det, når han er vågen.
Er det normalt at en 2 mdr's baby stadig har dage hvor han sover 18 timer i døgnet??
Han har dog ogå dage hvor han er mere vågen og hvor han er glad og opmærksom. Men det veksler meget - og det er selvfølgelig efter en dag - som i dag! - hvor han blot er vågen 1 time af gangen og virker træt og "slap" - han falder simpelhen i søvn, når jeg ligger ham på aktivitetstæppet - eller prøver med ansigtkontakt og snak.
Jeg prøver om dagen, at holde ham vågen, ved at stimulere ham - men vil han sove - kan ikke 10 vilde heste holde drengen vågen - han sover fra hvad som helst.
Han melder sig til sine måltider om dagen, har våde bleer og tager fint på - så på den måde trives han. Så hvorfor mon han har det meget høje søvnbehov?
Venligst,
Leisemei