Brev:
Klynker meget og er ekstrem far-syg
27. maj 2008
Alder:
2 år, 11 mdr.
Klynker meget og er ekstrem far-syg
Hej Helen
Vi har en søn, som er lillebror, på snart 3 år som klynker bare der er det mindste og hvis vi ikke lige reagerer med det samme bliver det til skrig og går han først i gang med at skrige, ja så kan han ikke finde ud af at holde op igen.
Han klynker hvis han ikke lige kan se sin far eller hvis tingene ikke lige vil som han vil. Det er også tit at han bare rækker armen frem og giver sig til at klynke og så kan vi så begynde, at finde ud af hvad det egentlig er han vil. Mange gange rækker han også bare armen frem og siger "bamse" og skriger selv om bamsen ligger på gulvet lige for an ham. Hvis jeg tager bamsen til ham - kaster han den væk og begynder så på sit skrigeri igen og det fortsætter lige indtil min mand tager bamsen og tager vores søn op.
Vi har prøvet at ignorere ham, men han giver ikke op / kan ikke finde ud af at stoppe igen og han kan sagtens skrige i 45 min. så det er vi holdt op med, da vi synes det er synd for ham, at han skal skrige så længe - sveden drypper jo af ham - og det er heller ikke til at holde ud for os.
I børnehaven kan han ind i mellem også skrige, men de siger at det hurtigt går over igen. Mine forældre har ingen problemer med ham når de passer ham.
Han har et godt sprog, så det burde ikke være det der forhindre ham i at fortælle os hvad det er han vil.
Har du nogle gode råd til hvad vi kan gøre, så vores hvordag bliver fyldt med færre skrig, for lige nu er skrig og skrål mere reglen end undtagelsen.
Hilsen de trætte forældre