Brev:
Fortvivlet når taler med fremmede og undersøger sig selv
27. maj 2008
Alder:
3 år, 7 mdr.
Fortvivlet når taler med fremmede og undersøger sig selv
Hej Helen...
Længe siden jeg har haft behov for at kontakte dig, men de udvikler sig jo de små og nu har jeg efterhånden et par spørgsmål som jeg tumler med, håber du kan hjælpe mig :o)
Min datter er nu 3½ og meget interesseret og nysgerrig i verden udenfor, også lidt for meget på nogle områder i følge mig.. Hun er en meget åben pige - ser fremmede an men buser så ud med diverse historier, det kan være alt fra en kassedame i Føtex til en gammel dame vi møder på gaden, det kan i sig selv være meget sødt når det er små ting som f.eks. at hun har fået en ny cykel for selvfølgelig er hun glad og stolt :) men der hvor jeg bliver bekymret er når hun fortsætter disse snakke og fortæller alt hvad hun lige har på hjertet, jeg er ikke klar over hvordan jeg skal handle i disse situationer og for det meste tager jeg hende i hånden og siger at 'nu skal vi videre' og når vi kommer lidt væk sætter jeg mig og forklare hende 117. gang at man ikke må snakke med mennesker man ikke kender...
En anden ting er hendes voksende interesse for hendes tissekone, hun er meget interesseret i at pille, og hun putter også ting der op, indtil videre må jeg nok desværre indrømme jeg har stoppet hende, er et eller andet sted godt klar over det er den forkerte måde at tackle det på, men er nok lidt fordi jeg ikke selv er åben på de områder og bliver forlegen, men hvordan vil du råde mig til at reagere når hun gør det?
Med venlig hilsen
Stine :)