Brev:
Motorik og klapvogn
27. maj 2008
Alder:
6 mdr.
Motorik og klapvogn
Hej Helen
Jeg har lige et spørgsmål angående vores datters motorik - er hun bagefter??
Hun er 6 mrd og en uge gammel, og har kun vendt sig fra ryg til mave/mave til ryg meget få gange - hun gider bare ikke! Hun rækker ud efter ting så hun kommer helt op på siden og ligge, så hun kan sagtens hvis hun gider, men det virker det ikke rigtig til hun gør :(
Hun kan heller ikke sidde endnu, og møver sig heller ikke frem - når hun ligger på maven laver hun oftest "flyvemaskinen" med begge ben og arme ud til siden.
Alt puttes i munden og hun kan flytte legetøj fra en hånd til en anden, selv tage sutten og putte i munden og sutter på fødder. Men jeg er i tvivl om, om hun er bagefter når hun nu ikke triller endnu? Vi øver trillelege mv, hvilket hun synes er sjovt, men hun gider ikke selv gøre det når hun ved hun har folk til det!! :D Vi har erfaret i hendes udvikling at tingene kommer meget pludseligt, men forstår ikke hun ikke triller lidt endnu.
Lige et spg til:
Vi har købt en rigtig fin klapvogn som kan ligges helt ned og sættes op i 4 trin. Er det ok at hun sidder op - ikke helt rank men skråt (trin 2 eller 3) - så hun kan se ud når hun nu ikke kan sidde selv endnu? Hun elsker at sidde sådan og sidder nogenlunde lige og rank.
På forhånd tak:)