Brev:
Søvn og gråd - 10 mdr.
27. maj 2008
Alder:
10 mdr.
Søvn og gråd - 10 mdr.
Hej Helen
Min søn er nu godt 10 mdr og jeg har igen brug for et råd. Denne gang er det omkring hans søvn eller mangel på samme(o:
Han er blevet svær at ligge om aftenen, det tager ca 1,5 time. Starter omkring kl 19.30 og sover først ved 21.00 tiden. Han sætter sig op og kravler rundt - rejser sig på knæene. Alt dette gør han lige med det samme når jeg har været inde og ligge ham ned. Hvis det bare var det, så gik det nok. Men han græder temmelig meget - sådan nærmest hysterisk mens han sidder i sengen. Vi går til og fra ham. Når jeg synes det bliver for voldsomt tager jeg ham op og krammer og vugger ham. Det bliver nærmest værre når jeg så ligger ham ned igen.
Når han så endelig er faldet i søvn - sover han 4-5 timer og vil så ikke rigtig sove mere. Han kommer ind i vores seng - efter vi har forsøgt flere gange at få ham til at sove i sin egen seng. Han søger så mit bryst og vil bare have noget mælk!!!
Jeg er stoppet med natamning for godt 1 mdr siden og vil ikke starte igen. Han har faktisk søgt brystet lige siden. Jeg ammer stadig morgen og aften. Jeg bliver nødt til at forlade soveværelset, så min mand kan få ham til at sove. Når kl så er 5-6 synes jeg det er ok at han får lidt mælk og han sover så til kl er knap 7 - eller til den store vækker ham!
Han vil stadig ikke tage sutteflaske og må indrømme at vi heller ikke har gjort det store forsøg i den seneste tid. Skal jeg stoppe med at amme helt. Havde forestillet mig at jeg ville amme til han blev et år.
Har du et foreslag til hvad vi kan gøre så det ikke går så skævt når han skal ligges. Hvad med natten - skal vi lade være at tage ham ind i vores seng (der er jo også den store, som han jo kan vække).
Han har været meget syg de sidste 2 mdr. RS virus og mellemørebetændelse og forkølelse X flere.
Han har altid sovet meget om dagen 3-4 timer om formiddagen og 2-3 timer om eftermiddagen. Det gør han ikke mere - er klar over han er blevet ældre og han har brug for mindre søvn og ændre rytme. Det er bare så drastisk når han sover så dårligt om natten. Han sover ca 1,5- 2 timer om formiddagen og det samme om eftermiddagen.
Jeg skal lige sige, at jeg ikke har indtryk af han er sulten. Han er fortsat kræsen hvad angår grøntsager og aftensmad i al almindelighed. Grød og rugbrød og stortset alt andet er han helt vild med. Har faktisk lidt svært ved hvad vi skal give ham om aftenen - det ender som regel med grød, for at han skal være mæt
Håber du kan finde hoved og hale i mit brev - det blev lidt langt(O:
Glæder mig til at høre fra dig.
Mange hilsner fra Jeanette