Brev:
Sovetider
29. maj 2008
Alder:
3 mdr.
Sovetider
Hej Helen!
Jeg har en datter på 3 mdr, som ellers stortrives..
Hun sover 10- 12 timer om natten, og går i seng 20.30 -21.00 hverdag. For 3 uger siden havde hun en fast rytme allerede, og sov de 3 gange om dagen hun skal, men hvor hun lige fik mad kl 5 om morgenen, og derefter sov videre. Om dagen sov hun ca 2 timer i træk.
Men da hun begyndte at sove helt igennem gik rytmen helt i kludder. Hun skulle pludselig have mad hele tiden, og når jeg lagde hende ud til den sædvanlige tid vågnede hun hver 10 minut og skulle ha sutten.
- Så troede jeg det var fordi hun skulle øges i mad, og derfor var sådan, det skulle hun også. Men nu kan jeg bare ikke komme tilbage til den gamle rytme. Der er nu gået 3 uger.
Hun spiser normalt omkring 200 ml. (hun får MME NANha1)
og om formiddagen 100-140ml.. bare mere hyppigt.
Hun vågner ikke på bestemte tidspunker om morgenen mere, nogle gange står hun op kl. 7 og andre gange først kl.9 selvom hun bliver lagt i seng til den samme tid. Jeg må vel ikke vække hende?
Jeg ved ikke hvordan jeg skal finde rytmen igen. Hun tager normalt kun sutten når hun er træt, og nu sover hun nogle gange 2 timer fra 10-12 om dagen, også først igen ved 16 tiden, nogle gange springer hun den over. og man kan ikke sige at hun sover, for hun skal hele tiden ha sutten og sover meget uroligt. Jeg tænkte at hun måske ikke bliver ordenlig mæt så jeg er begyndt at give hende vælling men synes ikke det har nogen effekt.
Hun er foran og vejer allerede 7500 og er 68 lang. Hun kan alle de ting som skal kunne for at få skemad. Men er det ikke alt for tidligt? Hun er kun 13 uger gammel. Kan jo ikke få hjælp hos min sundhedsplejeske, derfor skriver jeg...
Håber du kan hjælpe mig lidt!
Hilsen Maria