Svar: Sove vaner - 3 mdr.
2. juni 2008
Alder:
3 mdr.
Kære Janet
Selvom det er hårdt at blive vækket kl 00.30 så er det trodsalt nok bedre end kl 03 eller hvordan har du det bedst? Man kan altid forsøge at tilbyde en flaske sen aften inden man selv går i seng, i håb om at barnet så kan sove et lidt længere stræk inden man skal give mad igen, men virker det ikke så må man leve med det ...:o)
Jeg synes din datter sover utroligt flot og du er meget priviligeret at hun sover som hun gør - mange vil misunde dig dette.
Jeg ved at din datter i takt med at hun bliver ældre og der sker en masse med hende både motorisk og mentalt, vil ændre søvnvaner og jeg synes ikke du skal forsøge at ændre på det du oplever lige nu - hun sover fint, virker til at være god til at selvregulere og sover i forhold til sin alder bedre end forventet ...
Så nej, det kan ikke lade sig gøre at flytte hendes søvn nu, det sker stille og roligt hen af vejen :o)
Fortsat held og lykke.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske