Brev:
Skemad eller fuld amning
3. juni 2008
Alder:
4 mdr.
Skemad eller fuld amning
Hej Helen,
Jeg skriver til dig, fordi jeg har en lille sød og tilfreds pige på 4 mdr som jeg ammer fuldt ud. Amning har fra første dag fungeret som en drøm, og gør det stadig. Julie får sit sidste måltid omkring kl. 20, og holder sig så normalt til kl. 6.15 uden amning. Hun vokser, og er glad og tilfreds.
Jeg har selv mest lyst til at amme fuldt, så længe det kan lade sig gøre, dog med det forbehold at jeg starter job når Julie er 6 mdr.
Min sundhedsplejerske presser meget på, for at jeg skal begynde med kartofler - og jeg er i vildrede.
Er der noget der taler for at jeg allerede nu skal begynde at give skemad?
Hvor lang tid vil det normalt vare, at vænne et barn til skemad?
Tror du det vil være muligt at amme fuldt ud til jeg starter job, og herefter give modermælk i flaske mens skemaden introduceres?? (Under forudsætning af at der er basis for fuld amning så længe)
Håber du kan gøre min beslutning lettere.....