Brev:
Slet ikke mælk nok
3. juni 2008
Alder:
7 mdr.
Slet ikke mælk nok
Hej Helen
Har skrevet til dig før omkring ammestop og dagsplan for min nu 7 mdr. søn. Jeg prøver at følge den og det går fint, bortset fra han ikke vil tage mælk nok. Han har aldrig ville tage flaske, men jeg har ikke mere mælk nu - så det skal han jo. Og vi har også fået ham til at blive mere fortrolig med flasken, men han bruger den kun til at slukke tørsten og ikke som et måltid. I realiteten betyder det at de tre amninger som jeg havde tidligere ikke er rigtig er blevet erstattet af noget.
Han får max 400 ml mælk om dagen og ofte mindre - og det er inkl det som jeg putter i maden. Han tager max 200 ml fra flasken. Når han afviser flasken er det ikke fordi han ikke er sulten - han kan sagtens spise stor portion havregrød lige bagefter.
1) Hvor stort problem er det?? Han vejer 10 kg i en alder af 7 md. og er generelt glad. Han har afføring op til 4 gange pr. dag og også tissebleer.
2) Har du nogen gode ideer til hvordan vi kan få mere mælk i ham? Må jeg give ham yoghurt som mellemmåltid? Skal jeg koge grød på mælk i stedet for vand? (men så skal det vel være sødmælk ikk?)
Tak :-)
Hilsen
Mette