Brev:
Mad og søvn igen igen
4. juni 2008
Alder:
7 mdr.
Mad og søvn igen igen
Hej Helen…
Endnu et spoergsmaal om mad og soevn. Du har sikkert faaet masser breve om det samme og jeg har proevet at laese og laese – men ingen boern er jo ens!
Min datter er nu 7 mdr gammel og et meget velfungerende og nemt barn. Jeg har egentligt ikke de store problemer med hende og dem jeg har er nok mere luksus problemer i forhold til mange andres...men...
Vores rytme ser saaledes ud nu...
Vaagner og faar morgenmad kl 6 (Spiser IKKE havregroed oellebroed risgroed mv har proevet i 6 uger – hun gider det ikke rigtigt) Spiser 113 g groentsagsmos (broccoli, gulerod, chayote, aerter ell lign) og 113 g frugtmos (aeble, paere, papaya, guayaba, ananas ell lign blandet eller enkelvis) + vand i kop. efter morgenmaden sover hun et sted mellem 30 min og en time...
kl 9 faar hun bad og vi gaar ud af doeren kl 9:30. Kl 10 faar hun en flaske 240 ml vand + infagro. Omkring kl 11-12 stykker sover hun i sin klapvogn 1 time til 1 ½ time. Omkring kl 13:30 er vi hjemme igen og hun kommer i poolen 30 min til 1 time. Et sted mellem 14-15 en flaske mere med 240 ml vand + infagro. Herefter sover hun ca 2-3 timer. Kl 18 faar hun aftensmad 113 g (kylling, kalv, skinke lasagne eller lign) bageefter 1 glas frugt + vand i kop. Kl 19 faar hun et bad og pyjamas paa og en flaske omkring kl 19:30 og saa bliver hun lagt omkring kl 20.
Hertil skal siges at hun aldrig bliver lagt med en flaske – hun bliver bare lagt. Har aldrig graede problemer med hende. Hun ligger gerne i sin seng og leger alene og falder saa i soevn – eller jeg laegger hende og hun sover inden for 3 min. Inden for den sidste uge er hun begyndt at vaagne kl 4 og vaere meget urolig til kl 6. Sovende men urolig. Foer dette sov hun far ca 20/21 til 6. Og jeg taenker om jeg boer aendre noget?
Jeg synes det er rart med god tid imellem maaltiderne, da jeg har en datter, der er meget energisk og helst vil vaere paa gulvet og lege. Og den foerste tid efter hun har spist kaster hun op hvis hun ligger paa maven.
Hun har ingen taender endnu...kravler ikke helt endnu men glider baglaens rundt i en rasende fart.
Vi bor i Mexico og ikke i Danamrk – og derfor er maden lidt anderledes her. Jeg troede jeg skulle vaere en mor der lavede alt maden til mit barn selv – men vi er blevet meget glade for Gerber og min datter aendrer sig i en fart, saa jeg vil hellere lege med hende, end at staa og lave mad i koekkenet.
Hun vokser perfekt efter sin kurve ved foedslen var hun 4320/55 og nu 7 mdr 9800/72 – hun har taget 400 g paa den sidste maaned, saa jeg tror ikke hun faar for meget mad!
Jeg synes min mail er rodet men jeg haaber du kan hitte ud af det...
Paa forhaand tak
Hilsen
MIMI og Emma 7 mdr.