Brev:
Meget utilfreds, vil ikke ligge alene
4. juni 2008
Alder:
4 mdr.
Meget utilfreds, vil ikke ligge alene
Hej Helen.
Ja så har vi endnu engang brug for din hjælp!
Vi har en dejlig dreng på 4 mdr. som er en utrolig selskabs-papegøje, hvis vi ikke sidder/går med ham hele tiden så brokker han sig meget højlydt. Det er blevet så slemt nu at bare vi laver den der bevægelse for at ligge ham fra os så begynder han med sit brokken!
Det er sjældent han græder sådan rigtigt. Vi har prøvet det med en nullerklud (han er ellers meget glad for den når han skal sove) ved siden af ham så duften af os er der, vi ligger ved siden af ham og snakker med ham, men det er han ligeglad med, hvis der ikke er konstant øjenkontakt så brokker han sig.
Vi leger også med ham, viser ham forskelligt legetøj, går nogle ture med ham i bæreselen så der kommer nogle nye indtryk. Det er heller ikke sådan at vi bare ligger ham i stuen og så går i baggangen for at ligge vasketøj sammen, han kommer med enten i skråstolen eller på et tæppe, og hele tiden snakker vi med ham. Hvis jeg forlader det lokale han er i så siger jeg altid: mor kommer igen. Hvilket jeg så gør inden for kort tid.
Er der noget vi kan gøre for at afhjælpe problemet? Han har en storebror på 3 år som slet ikke kan forstå lillebror er så gal hele tiden. Lige nu sidder han feks. på skødet af mig og brokker sig helt enormt fordi jeg ikke lige kigger på/snakker med ham! Det samme sker hvis jeg snakker i telefon.
Sutten vil han ikke kendes ved, kun når han er træt eller sulten. Og fordi han får flaske kan jeg ikke lige hive babsen frem så han kan finde trøst der!
Der er mange der siger til os at han skal bare have lov til at brokke sig så går det over igen. Er det vejen frem? Vi har jo heller ikke hjerte til at høre på det brok/skælden ud alt for længe ad gangen. Men på den anden side er det heller ikke til at holde ud og gå rundt med ham hele tiden. Vi håber du har et godt råd der kan hjælpe os lidt videre.
Lige et sidste spørgsmål om noget helt andet, hvor meget mme bør sådan en lille fyr spise på et døgn?
Han tager ca. 150 - 200 ml 4 gange i døgnet og grød af 1 dl. kogt vand. Vi har prøvet og tilbyde ham mme lidt oftere men med det resultat at han kun tager ca 100 ml ad gangen.
Vi tænkte nemlig det kunne være derfor han var så gal.
Hilsen
Gitte