Brev:
Søvn- og madrytme
5. juni 2008
Alder:
4 mdr.
Søvn- og madrytme
Hej Helen
Endnu engang tak for din gode brevkasse.
Vores lille dreng har jo i et stykke tid ikke spist så meget, men tager alligevel på. Vi har fået ham tjekket hos lægen og har haft et sundhedsplejerske besøg og han er bare en dreng der ikke spiser så meget men ellers er i topform og tager godt på.
Vore problem er at få en rytme på dagen sundhedsplejersken anbefalede at vi startede på lidt grød.
Vores dag ser sådan ud:
Han vågner ca mellem 7 og 8 og der får han en flaske mme hvor han som regel ikke spiser mere end 60-70 ml
Så er han som regel træt allerede mellem 8-9 alt efter hvornår han er vågnet her sover han fra ½-2 timer.
kl 12 får han en flaske
Alt efter hvor lang formiddagsluren er sover han middagslur kl 12- 14.30 han kan være træt kl 12 og nogen gange først 14.30 her sover han ca 2 timer.
kl 16 får han en flaske
eftermiddagslur tager han en gang i mellem ca ½ time han vil som regel ikke her prøver vi at køre ned og handle så han kan sove mens vi køre med ham.
20.00 nattøj på og en flaske prøver herefter at putte ham men her kan han både være træt allerede kl 19.30 og andre gange sover han først kl 22.00 er han ikke træt vil han selvfølgelig ikke sove så her har vi en kamp med gråd.
Vi lægger ham i sengen han bliver tosset og græder vi tager ham lidt op trøster ham og lægger ham igen og sådan kan vi blive ved til han er træt.
kl 23-24 vækkes og får en flaske
mellem kl ca 3-6 vågner og får en flaske
Vi kunne enormt godt tænke os at han fik en god rytme på dagen kan man det med en lille dreng på kun lidt over 4 måneder og i givet fald hvordan kunne den se ud med stille opstart af skemad
Jeg håber at dette lange brev er til at hitte rede i
og igen tusinde tak for en kanon brevkasse.
- en lille fodnote, vores lille dreng får hver dag 6 ml fordelt på 2 doser lactulose da han ellers ikke kan komme af med afføringen
Med venlig hilsen
Bettina