Brev:
Det rigtige rugbrød og hikke
5. juni 2008
Alder:
8 mdr.
Det rigtige rugbrød og hikke
Hej Helen
Har lige et par små hurtige spørgsmål.
Jeg er begyndt at give Simone rugbrød fra schulstad det der hedder levebrød med gulerod. Hun fik ellers bondebrød men det bliver så hurtigt tørt. Nu er jeg alligevel kommet i tvivl om hvorvidt det er ok i forhold til hendes alder.
Det indeholder rugmel, rugsurdej hvori der er fuldkornsrugmel, rugkerner 7.5 %, rugbrødsrasp, lidt sesamfrø, solsikkerkerner og hørfrø og reven gulerod. Der ses ingen tydelige kerner i brødet ligner meget bondebrød men er mere svampet og blødt. Men er det ok hun får det, er rigtig glad for smagen :).
Mit næste lille spørgsmål er jeg undrer mig over hvorfor Simone får så ofte hikke. Flere gange om dagen og det er tit i perioder. Det er sådan nogle voldsomme hikketure som får lidt mad med op. Det kan også komme en time efter mad og det kommer både ved aktivitet (hvis hun gynger, forsøger at kravle m.m.) og når hun sidder stille. Er det fordi hun er blevet overfyldt med mad ...eller er der ikke nødvendigvis nogen forklaring på det.
Ja det var vist det. Tak på forhånd.
Kærlige hilsner fra
Simone og Charlotte