Brev:
Mælkeallergi og introduktion til komælk
11. juni 2008
Alder:
7 mdr.
Mælkeallergi og introduktion til komælk
Hej Helen.
Tak for svar på mine spørgsmål.
Jeg glemte dog at spørge dig omkring overgang til ko-mælk. Havde tænkt, at det var noget, jeg kunne tage med min egen sundhedsplejerske, men strejken trækker jo ud.
Min søn er efterhånden blevet 7 md, og da han var 3 md konstaterede vi, at han fik rigtig ondt i maven, da vi introducerede ham for nan mme. Vores læge gav ham derfor en recept på nutramigen, som han har fået lige siden. Al hans mad er derfor uden ko-mælk.
Men jeg tænker, at han på et eller andet tidspunkt skal introduceres for produkter lavet på ko-mælk for at (forhåbentlig) vænne ham til det lige så stille og roligt. Hvordan griber man bedst det an? Han er nemlig ikke ret god til at få sine 750 ml. mme, og jeg synes, at det kunne være rart, om jeg f.eks kunne lave hans havregrød på sødmælk, så han fik dækket sit behov for mælk bedre.
På forhånd tak for hjælpen.
Bedste hilsner
Christina