Brev:
Mad og ferie
12. juni 2008
Alder:
9 mdr.
Mad og ferie
Hej Helen
Tak for dit sidste svar. Vi prøver nu og tilbyde Lucas måltider oftere efter den plan du sendte mig. Det er dog ikke altid meget der glider ned. Men han er glad og tilfreds og sover godt. Så jeg går ud fra han får det han har brug for.
Jeg har dog allerede et par spørgsmål igen...
Lucas er rigtig glad for sine rugbrødshapser. Elsker især smøreost... Og spiser her med stor appetit. Til aftensmaden er jeg holdet op med at mose maden. Han får nu små stykker, hvilket han nyder:0) Tilbyder ham lidt grød eller youghurt efterfølgende.
Han vil dog stadig have de 400 ml til nat..
Skal jeg evt fjerne eftermiddagsflasken på 150 ml, og erstatte den med en portion grød? I princippet synes jeg jo det er dejligt at han bliver "fyldt op" inden nat, men kan godt se at han får for "meget" mælk. Men jeg kan ikke få mere mad i ham i løbet af dagen. Håber du har et forslag..
Vi kan ikke få A38 herover - så jeg giver han græsk yoghurt. Er det okay? Hvornår må han få pålæg på hans rugbrød?
Vi snakker meget om hvad han må spise og ikke - så nu spørger jeg - Er der noget han ikke må få?
Ved godt med honning og nødder - men er der andet? Han vil virkelig gerne smage alt... Og jeg synes bare han skal have lov..
Vi skal på ferie til Mallorca i juli - Vi glæder og rigtig meget. Er klar over det ikke bliver ferie som før - men ferie på en ny måde:0)
Vi tager Lucas klapvogn + madras fra barnevognen med som han kan sove i, i løbet af dagen. Er der et par gode råd du kan give inden vi drager afsted? Noget vi især skal tage højde for?
Nå det blev en laang smøre igen.
Glæder mig til at høre fra dig
Hilsen Pernille