Brev:
Mælk/væske nok til dreng på 8½mdr
17. marts 2004
Alder:
8 mdr.
Mælk/væske nok til dreng på 8½mdr
Hejsa
Min søn på 8½ mdr har aldrig taget flaske; ligeledes kan han absolut ikke lide modermælkserstatning , selvom jeg har prøvet alle mærker. Almindelig mælk bryder han sig heller ikke om.
Jeg er i tvivl om han får væske/mælk nok.
Hans madplan er som følger:
5.30: Amning
8: Havregrød (lavet på 1dl vand, 1 dl MME, 1 dl havregryn)
11: Øllebrød (ca. 1½ dl ) med sødmælk
14.30: Frugt og yoghurt
17.30: Lidt af vores mad, herefter majsgrød (lavet på 1 dl vand, 1 dl MME, majsmel)
19: 1 portion "pulvergrød" samt amning
Han drikker vand af kop til alle måltider samt ind imellem; i alt ca. 4 dl. pr. dag.
MME får han kun i grød, dvs. 2 dl MME + ca. 1 dl yoghurt/sødmælk
Desuden får han mælk ved mig 2 gange, MEN han er begyndt at afvise brystet, så det varer nok ikke længe, før det er slut.
Hvis jeg holder med at amme er jeg i tvivl om:
Får han den rette ernæring, når han ikke får mere mælk? Hvordan får jeg evt. mere mælk i ham, hvis det er nødvendigt?
Får han væske nok?
På forhånd tak!
Magnus' Mor