Brev:
Minimalt mælkeindtag
16. juni 2008
Alder:
3 mdr.
Minimalt mælkeindtag
Hej Helen
Så er jeg desværre tilbage... Jeg har tidligere skrevet til dig vedr. amme problemer og overgang til flaske. Jeg havde en masse bøvl med amningen, mit barn afviste brystet og det endte næsten med hun skulle "tvinges" til at spise, så jeg begyndte at give flaske i stedet og havde en kort periode hvor det bare var skønt og hun spiste ca. 100 ml. pr. måltid.
Men men men så blev hele familien syge med feber og dårlig mave også hende og så startede hendes spiseproblemer igen, det er selvfølgelig ok hun ikke spise når hun har feber, det gør vi andre vokse heller ikke og jeg fik hende til at drikke noget kogt vand i det mindste, men maden er noget helt andet.
Hun havde ca. to dage med feber, torsdag og fredag og har måske spist 300-400 ml. totalt pr. døgn siden og jeg ved godt at det er alt for lidt men hvad skal jeg gøre? Når jeg tilbyder hende mad er det bare nej tak langt de fleste gange. Prøver at tilbyde ca. hver 3. time.
Hendes mad f.eks idag:
03.00 100 ml.
9.00 110 ml
17.00 40 ml
19.30 90 ml
så hun har altså ikke spist mellem kl. ni i morges til kl. fem om eftermiddagen, jeg er simpelthen ved at gå op i limningen, jeg kan jo se på hendes at hun bliver tyndere og tyndere. Jeg har været til læge idag for at få noget hjælp, men hun kunne ikke give mig en løsning, men foreslog at jeg tilbød laura mad hver 4 time istedet, sikken hjælp!
Laura har på de sidste 3 uger således kun taget sølle 80 gram på ialt og vejer desværre kun 5280 gram, hun er fra den 26. februar og er derfor snart 4 måneder.
Hun virker egentlig som om hun har det godt, smiler og snakker, sikkert også derfor lægen ikke gjorde noget drastisk, men syntes måske stadig hun er lidt pylret.
Nu har jeg så læst lidt herinde og vil prøve at følge nogle af dine råd, f.eks spise når hun stadig halvsover, putte lidt sukker i mme, større hul i sutten osv, men har du andre gode ideer i ærmet, vil så gerne have styr på det mad, jeg har det bare så skidt med det og går bare rundt fuldstændig drænet for overskud da det bare fylder hele min hverdag. Jeg prøver at sige til mig selv at jeg skal være helt cool da jeg ellers overfører min ægstelse til hende, men når hun så ikke spiser i otte timer om dagen så bliver jeg virkelig bekymret.
Jeg tror desværre også nu at der har været så meget at jeg dårlig kan huske normale tilstande så kan da ikke huske om hun har smilet mere eller mindre eller er mere sløv og sover mere end hun plejer.
ØV - hvor er det bare hårdt!
Sidsel