Brev:
Hvor meget grød og modermælkserstatning?
16. juni 2008
Alder:
7 mdr.
Hvor meget grød og modermælkserstatning?
Hej igen..
Så er Selina blevet 7 mdr, dog stadig en lille pige, vejer 7 kg og 65 cm.
Jeg skriver fordi jeg er meget i tvivl om, hvor meget mme jeg skal reducere? Samt hun nægter kartoffelmos og grøntsager. Hun er næsten ved at kaste op, når jeg giver hende mos. Til gengæld er hun vild med hjemmelavet øllebrød, risgrød fra Nestle og frugtmos på glas fra Nestle.
Er hendes kost varieret nok? Er det okay med købe produkter? Har du nogen foreslag til, hvordan jeg kan få hende til at spise mos?
Så er spørgsmålet, hvor meget mme skal hun ca have?
Hendes døgnrytme er således:
Ca kl 7-8 spiser ml 120-200 ml Nan 2
Ca kl 9-9.3o spiser en stor portion øllebrød,vand af kop
Ca kl 1o sover 1-2 timer
Ca kl 12 spiser risgrød eller frugtmos, vand af kop
Ca kl 13-13.30 spiser 120-200 ml Nan 2
ca kl 16-17 spiser 120-200 ml Nan 2
Ca kl 16-17 sover 1 time
Ca kl 17-18 spiser risgrød eller øllebrød
Kl 19 puttes med 120-200 ml mme
Vågner 1 gang om natten og spiser 230 ml
Skal jeg springe mælkemåltidet kl 16 over?
Hvornår kan jeg begynde at give hende små rugbrødsstykker?
Og må hun få lidt sødmælk i en kop.
Håber du kan finde ud af alle mine spørgsmål, og tak for en super god brevkasse.
Hilsen den fortvivlede mor