Brev:
Hjælp til at sove for sig selv
17. juni 2008
Alder:
12 mdr.
Hjælp til at sove for sig selv
Hej Helen.
Vi har en dreng der lige er fyldt 1 år i lørdags. Vi har prøvet mange gange at få ham til at sove for sig selv inde på hans eget værelse, men det er altid endt med det samme resultat. Han sover inde i vores seng og jeg ammer ham i søvn.
Jeg giver lige et indblik i hans første år. Han blev født med navlestrengen rundt om halsen og var meget stresset i ca et døgn - græd meget. Sov meget lidt og vi fandt ud af han var ørebarn og fik dræn i begge ører da han var 4 mdr, men der var alle de dårlige vaner begyndt for at vi kunne få lidt søvn.
Vi har prøvet op til flere gange at få ham til at sove selv, siddet hos ham og holdt hans hånd, ladet ham græde og gået ind til ham ofte, ammet ham inde på hans værelse og lagt ham når han var faldt i søvn, men han falder enten ikke i søvn eller vågner efter de famøse 3 kvarter og så kan vi ikke få ham til at sove videre uden at amme ham og tage ham ind til os.
Det skal lige siges at han ikke bruger sut eller tager imod en flaske. Han er lige begyndt i dagpleje for 14 dage siden og spiser helt fint. Han sover omkring en time til formiddag og imellem 2-3 timer til eftermiddag. Puttetid ved 19-1930 tiden.
Har du et godt råd??? Vi vil gerne have ham til at sove i sin egen seng først og fremmest og så holde op med at amme så meget, så far også kan putte ham uden jeg er hjemme.
Håber du kan hjælpe os.
Hilsen Pia.