Brev:
Spiser næsten kun modermælkserstatning - hvad skal jeg gøre?
17. juni 2008
Alder:
10 mdr.
Kære Helen.
Så får du igen igen et brev fra os, der handler om Agnethes spiseproblemer...
Vi er desværre stadig der, hvor vi var sidst jeg skrev - Agnethe spiser næsten kun MME. Hun er startet i dagpleje og er derhenne fra 8-12 hver dag. Det går bare rigtig godt - væk er min lille sky prinsesse og frem er kommet en sej lille tøs med ben i næsen, der både kan kravle og rejse sig op helt selv :o)
Hun får 3 flasker dagligt, hvor hun drikker 200-270 ml. Det er kl. 8 lige efter hendes 3 tsk havregrød, kl. 13 før middagslur og 19.30 før hun bliver puttet til nat.
Resten af dagen tilbyder jeg hende forskelligt mad ca. 4 gange. Rugbrødshapsere, bolle med smør, frugt (som hun elsker) det vi får til aftensmad osv. Men ligegyldigt, hvad jeg serverer ryger der meget meget lidt ned. 2-3 tsk eller en enkelt rytter. Det eneste hun altid kan spise meget af, er frisk frugt - hun kan godt spise en hel nektarin fx. Men jeg kan jo ikke lade være med at tænke på, at det er meget begrænset hvor meget energi der er i en nektarin...
Jeg er ikke som sådan voldsomt bekymret for hende, men jeg synes godt nok snart hun skal igang med at spise noget rigtig mad. Jeg tænker også på, om der er en reel risiko for at hun er/bliver fejlernæret, når hun igennem så lang tid kun har fået MME? Hun følger den kurve hun er landet på - vejer nu 8100 og er 71 cm.
Har du nogle idéer til mig? Eller er det tid, at tage kontakt til lægen?
Knus Heidi & Agnethe