Brev:
Haves: urolige nattetimer, søges: søvn!
17. juni 2008
Alder:
6 mdr.
Haves: urolige nattetimer, søges: søvn!
Hej Helen,
Tusind tak for dine foregående svar. Det har hjulpet os en hel del! Lara kan nu sove både dag og nat uden at blive svøbt - hun er tilmed gået helt over til, at hun slet ikke vil sove med dyne eller tæppe. MEN et eller andet er gået helt galt, for jeg sidder nu tilbage med en meget træt datter, som sover utrolig uroligt om natten og er meget ked af det, når hun skal i seng.... Hvor blev den ellers rolige nattesøvn af?
Lara var ellers begyndt at sove igennem. Gav hende mad inden jeg gik i seng og hun kunne snildt sove til 6-7 stykker næste morgen uden at klynke eller bede om mad. Men nu er jeg havnet i et mareridt af den anden verden, og jeg må sige, at mit overskud er helt i bund!!
Hun sover fint om dagen 1-1½ time om formiddagen og det samme om eftermiddagen, men nætterne er blevet ganske forfærdelige! hun sover maks 1 time af gangen, vågner, klynker, græder og er ekstrem svær at putte igen. Hun beder om sut, og lægger an til at ville tage den i munden, men når hun har suttet lidt på den, så spytter hun den ud igen - og sådan starter vi forfra igen og igen hele natten igennem.
Jeg kan enkelte nætter få hende op på at sove 2 timer uden at vågne. Nogle gange tror jeg, at hun må være sulten, men hun afviser blankt sin flaske - tager måske en tår eller to, men vil ikke spise mere end det.
Jeg er rigtig ked af det, for det skærer i mit hjerte, at min lille prinsesse er så ulykkelig til aften og flere gange i løbet af natten. Jeg er drænet for energi og behøver virkelig gode råd fra dig.
Vi følger ret tæt den plan, som du foreslog tidligere og som sagt, så fungerer alt fint om dagen.
Hun spiser fortsat godt, men jeg har lagt mærke til, at hendes interesse for mælk er dalet gevaldigt her de sidste 3 uger. Hun gider ikke rigtig sin flaske og vil langt hellere spise grød og mos. Rundt regnet får hun mellem 400 og 700 ml mælk i løbet af dagen ud over sin grød. Og jeg kan simpelthen ikke få mere mælk i hende - hun nægter! For at du bedre kan danne dig et indtryk så må jeg hellere denne gang skrive, at hun vejer 7 kg og er 68 cm lang (født 02.12.07)
Hun er enorm aktiv i løbet af dagen - elsker at krybe rundt på gulvet og lege med sit legetøj. Hun er altid glad og aktiv og enorm nærværende, når man leger med hende eller taler til hende. Så rent motorisk tror jeg, at hun får rørt sig rigeligt i løbet af dagen.....
Hjælp, hjælp, hjælp, jeg håber du kan kaste lidt lys på det hele - mine batterier er simpelthen brugt op og mit overskud er dalet gevaldigt. Jeg er træt og ked af at jeg ikke er så energisk, som jeg burde være - mange gange koger min hjerne over med: søvn, søvn, søvn, søvn............
Håber du kan finde hoved og hale i mit brev.
Og jeg skal da også lige i farten indskyde et stort tak for din hjemmeside, som har hjulpet os rigtig meget herhjemme i mange henseender :0)
Kærlig hilsen
Lara's trætte mor!