Brev:
Min søn vil ikke spise grød
17. juni 2008
Alder:
6 mdr.
Min søn vil ikke spise grød
Kære Helen
Først en tak for en rigtig god hjemmeside.
Jeg er førstegangs mor til den dejligste og gladeste dreng på 6 mdr. Jeg har ammet ham fuldt ud i 5 mdr. hvorefter vi så småt er gået i gang med grød. Efter et par uger gik det rigtig fint. Grød til middag og kartoffelmos til aften.
Efter sin vaccine i slutningen af sine 5 mdr. levetid gik grøden i stå, men vi kom så småt i gang igen og det gik fint. MEN nu har han ikke villet spise grød, kartoffelmos eller frugtmos i nogen dage.
Mine spørgsmål er:
Vil du foreslå en pause med at tilbyde grød? (Jeg har tilbudt hver dag efter hver lur, når han har virket oplagt og sågar lige efter en ammetår.)
Vil det være en fordel at give maden på nøjagtig samme tid hver dag? Det kan bare være svært eftersom hans sovetider ikke er til at regne med. Han har powernappet siden han var 3½ mdr. og tager sommetider 1½ time, men det hører mere til sjældenhederne. Har forsøgt at få han til at sove længere, men gik fra det igen, da det føltes som et nederlag hver gang det ikke lykkedes, og det var lidt hårdt.
Han stejler med det samme han får hagesmæk på og ser skeen. Jeg har forsøgt at føre skeen langsomt ind i munden og sommetider kan han spise 3 tsk fulde, men så er det også slut.
Nu han ikke vil spise er jeg derfor nødt til at amme ham temmelig ofte, for flaske er lige pludselig heller ikke det helt store hit. Heldigvis vil han spise lidt vælling inden puttetid og sover egentlig flot om natten. Det har han altid gjort, har selvfølgelig skulle have mad. Sover fra ca. kl. 20.00- 03.00-06.00- spiser kl. 3 og kl. 6. En enkelt dag sov han fra 21.00 - 05.45, der havde han også fået grød to gange i løbet af dagen og vælling til aften. Så han sover godt om natten - der klager jeg ikke...
Håber mine spørgsmål er til at gennemskue og at du kan vejlede mig lidt.
Med venlig hilsen
Sanne