Svar: Weekendtur
18. juni 2008
Alder:
0 mdr.
Kære Lucas forældre
Det lyder rigtig dejligt at I er inviteret på weekendtur og jeg synes ikke det er problematisk at tage af sted med Lucas selvom han ikke er ældre end han er.
I skal naturligvis tage hans lift med, så han har et sted, hvor han kan sove, evt. barnevognen så I kan trille ham en tur, puslepuden osv. så det hele kan fungere rent praktisk.
Og så må I se hvordan han reagerer. Nogle børn accepterer rigtig fint at være ude, når bare mor og far er i nærheden. Andre reagere mere voldsomt på nye lyde, nye indtryk og han bruger jo sine sanser rigtig meget og får dermed mange stimuli. Hvis han således virker til at blive urolig, ked af det osv. så vil det være rigtig godt f.eks. at gå afsides med ham når han skal ammes, sove osv. så han på den måde skærmes og får lidt ro. Ligesom han skal over til sin mor, hvis han græder og virker søgende og ikke skal gå fra arm til arm ...
Men I kan sagtens tage af sted! Nyd det og rigtig god weekend:o) - og også en rigtig god sommer.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske