Brev:
Hørelse - har mit barn nedsat hørelse?
19. juni 2008
Alder:
0 mdr.
Hørelse - har mit barn nedsat hørelse?
Hej.
Jeg fik for 2 uger siden den skønneste lille pige. Hun er dejlig nem, sover spiser, ligger og hygger og smiler når hun er vågen. Græder måske ½ - 1 time i døgnet ialt.
Vores bekymring er om hun er tunghør. Hun reagerer nærmest ikke på høje lyde. Vi kan stå bag hende og klappe hårdt i hænderne, og så blinker hun med øjnene. Men hvis jeg står og snakker med hende kigger hun ikke efter mig. Far siger, at når hun er sulten og er på hans arm, reagerer hun på min stemme, når jeg kommer ind i rummet, men jeg er i tvivl.
Hvor meget skal en nyfødt reagere på lyd?
Vi har 2 gøende hunde, og hun reagerer slet ikke på dem, når de gør. Når hun sover vågner hun heller ikke ved larm.
Skal jeg være bekymret?
Med venlig hilsen
Anne