Brev:
Græder ved aflevering i vuggestue - 20 mdr.
20. juni 2008
Alder:
20 mdr.
Græder ved aflevering i vuggestue - 20 mdr.
Hej Helen,
Vores søn har nu gået i vuggestue i snart et år, og det er mit indtryk, at han er rigtig glad for at være der. Men han græder rigtig meget, når jeg afleverer ham... og jeg vil høre, om du har nogle tricks til at gøre afleveringen til en bedre oplevelse.
Da han i sin tid startede i vuggestue var han naturligvis ked af det, når vi gik, men efterhånden blev det en bedre oplevelse og så længe vi afleverede ham tidligt, hvor der ikke var så mange andre børn, var der ingen problemer... Så kom alle strejkeugerne, hvor der kun har været begrænset åbningstid og begrænset personale. Det indledte en periode med meget gråd, når vi skulle aflevere, og det er ikke blevet bedre, efter strejken er stoppet (jeg ved godt, at det ikke er så længe siden, men alligevel). Det er mit klare indtryk, at min søn bliver meget påvirket af personaleudskiftninger, som der har været en del af, men ellers virker han som nævnt glad for at være der.
Jeg prøver at være meget positiv i selve afleveringssituationen og forsøger at fortælle om alle de gode ting, der skal ske i løbet af dagen (lege ude og inde, synge, tegne, hygge osv.) og jeg gør også altid meget ud af at sige, at vi jo kommer og henter ham igen om eftermiddagen. Han klamrer sig til mig og blot jeg siger, at jeg skal på arbejde, begynder han at græde rigtig meget. Det ender som regel med at en af pædagogerne tager ham på skødet, hvor han (under store protester) siger farvel og jeg vinker til ham. Personalet siger, at det er lidt forskelligt, hvor længe han er ked af det, efter vi er gået. Nogle gange holder græderiet op med det samme, mens han andre dage godt kan smågræde i længere tid.
Jeg ved ikke, hvad jeg skal gøre...? Det er jo ikke så rart, at ens barn græder hver gang, det bliver afleveret... Er det en fase, han skal igennem, eller tror du, at vi kan gøre noget anderledes, så han ikke længere er så ked af det?
Håber du kan hjælpe lidt...
Hilsen Anne