Brev:
Kun mors mælk
19. marts 2004
Alder:
5 mdr.
Kun mors mælk
Jeg har en datter på 5 mdr. som kun vil have bryst, og hun vil kun have den af mig. Ikke af sutteflaske. Vi har prøvet med vælling og modermælkserstatning, men nej tak kun mors bryst tak - ingen sutteflaske - selv hvis der er mit mælk i flasken vil hun ikke. Jeg har ligeledes prøvet med ske og med hældetud, men nej.
Jeg har siden hun var 4 mdr. tilbudt hende grød og kartoffelmos mm - både den ene og det anden måde og mærke og på mange forskellige tider af døgnet. Da hun kun vil spise hos mig, vågner hun tit, og specielt om natten. Hun kan vågne op til hver time, og det er jo trættende. Om dagen spiser hun godt, og hun sover 3 timer om eftermiddagen og ca. 1 time om formiddagen. Vi lægger hende i seng ved 21 tiden og så sover hun ca. 3 timer, og så begynder hun derefter at vågne ofte. Hun vil heller ikke have sut, og derfor er det svært at trøste hende om natten, når hun vågner.
Hvad skal jeg gøre? Prøve? Jeg skal starte på job 1. maj så jeg er egentlig ved at være lidt desparat.
På forhånd tak.
Med venlig hilsen
Susanne Brylle Thomsen