Brev:
Skemad, mælk, tudkop, ammestop osv.
14. juli 2008
Alder:
3 mdr.
Skemad, mælk, tudkop, ammestop osv.
Hej Helen
Vi har en dejlig dreng på lidt over tre en halv måned. Jeg ammer ham hver 2. time, selvom jeg holder ham til ilden når han får bryst, som du tidligere har forslået, men han kniber munden sammen når han ikke ønsker mere. Han får nu profylac i aftentimerne da han spiser oftere der. Han vejer 7200 gram og er 64 cm lang. Da han blev født var det 3220 og 52 cm lang.
Når han nu bliver 4 måneder vil jeg gerne give ham mos og grød, da jeg håber det kan gøre at han ikke skal ammes så tit, tror du det kan hjælpe? Når jeg skal supplere med modermælkserstatning og skal udskifte profylac om aftenen hvilket mærke er så mest skånsomt for hans mave?
Hvor meget mos og grød skal han have og hvor meget mælk? Man skal vel starte i det små med mos og grød så han også har lyst til mælk, men hvor lidt er det og hvornår trapper man op og hvor meget mos og mælk pr. måltid? Hvornår skal han introduceres for en tudekop?
Når jeg skal stoppe med at amme hvordan skal jeg så gøre? Og er det synd for et barn at man stopper amningen?
Han ligger fint på maven nu og kigger nogle gange lyder det lidt hårdt, hvad er det næste han skal gøre og kan jeg hjælpe ham på vej?
Hvornår er det bedst at begynde at lade ham sove på eget værelse og vil han kunne mærke en forskel?
Tak for en god brevkasse med altid gode svar.
Hilsen Linda