Brev:
Hvornår må jeg introducere frugt-/grøntmos på grøden?
14. juli 2008
Alder:
5 mdr.
Hvornår må jeg introducere frugt-/grøntmos på grøden?
Kære Helen
Tilde er nu 5 mdr. (på torsdag) og jeg synes hun det sidste stykke tid har vist sig klar til skemad. Vi startede så småt for en uge siden.
Blev til 4-5 tsk til at starte med, men nu tager hun 10-12 tsk.
Startede ud med at give hende grød til frokost og for to dage siden fik hun et par skefulde til aften også.
Laver grød af : 2 spsk mel -1DL vand - 1/4 DL MME + ½tsk smør. Dette spiser hun ca ½ delen af til frokost og 1/4 af til aften.
Er startet med boghvedegrød og hun har kun prøvet dette.
1: Hvornår må jeg introducere andet grød? Og hvad foreslår du?
2: Hvornår må jeg introducere frugt-/grøntmos på grøden? Forslag?
3: Dagen hos os:
Mellem kl. 0330-0430: Ammes (fra begge bryster)
Sover videre
Mellem kl. 07-08: Ammes (fra begge bryster)
Kl. ca 9: Lægges til 1ste lur 1-1½ time.
kl.10-1030: vågner, ammes (fra 1 bryst)
kl.11-1130: får grød+vand af glas
kl.12: Tilbydes bryst
kl 12-13: Lægges til 2 lur 1½ time ca.
ca kl. 14: ammes (fra 1-2 bryst(er))
kl.1630: Ammes (fra 1 bryst)
kl.17-1730: lidt grød+vand af glas
kl.18.30: tilbydes bryst
kl.ca 18 tager hun en powernap på ca. ½-trekvarter
1945-2030: ammes (fra begge bryster)
Sover til kl. ca 03.30-0430...
Ser det fornuftigt ud?
Vil gerne ud af aftenamning, så her kan vel tilbydes en flaske til natten?
Tilde har nogle små røde "prikker" på spidsen af tungen? Hun virker ikke generet af dem. Er svært når man ikke har set dem, men kunne være du lige kendte til det?
På forhånd tak.
Stine