Brev:
Kun en lur
14. juli 2008
Alder:
11 mdr.
Kun en lur
Hej Helen
Lige et hurtigt lille spørgsmål. Glemte lige at spørge da jeg sendte det andet.
Vores søn er snart 1 år. Vi har til tider svært ved at putte ham om eftermiddagen.
Er det omkring 1 års alderen, at nogle kun vil have 1 lur ?
nogle dage vil han gerne sove, men det tager længere tid nu og andre gange tager vi ham op efter ½ time, da han hele tiden sætter sig op og ikke vil sove.
Som sagt starter han i vuggestue her sidst i Juli, og jeg vil gerne hente ham kl. 14,00 efter arb. Men lige nu sover han først efter 3 timer kl. ca. 13,30 / 14
Hans dag ser sådan ud:
Vågner kl. 05,30 - 06,00
kl. 06,30 morgenmad ( grød + frugt + vand af kop)
kl. 08,30 frugt evt. ½ grov bolle
kl. 9,00 puttes til lur ( det bliver ca. samme tidspunkt i vuggestuen efter frugt.)
kl. 10,30 vågner
kl. 11,00 frokost ( I vuggestuen spiser de 10,40, hvis han stadig sover bliver der gemt mad.)
kl. 13,00 frugt stykker ( grød)
kl. 13,30 puttes til lur ( sover gerne 1½ time
Kan jeg skubbe det så han tager sine lurer tidligere eller skal vi nøjes med en lur. Jeg ville jo utrolig gerne kunne hente vores søn når jeg har fri. Har også tænkt om 2 lur skal skubbes så han først tager 2 lur hjemme ved ca. kl.14,00
Han har i langtid haft denne rytme. Det sker hvis vi er ude til noget, at hans sidste lur bliver skubbet til kl. 14,30 / 15,00.
Venlig hilsen