Brev:
Min søn på 10 mdr. vil kun have mælk
21. marts 2004
Alder:
10 mdr.
Min søn på 10 mdr. vil kun have mælk
Jeg har en søn på 10 mdr. der nægter at spise.
Han vågner ved 6.30 tiden og får tilbudt havregrød ca. 1 time senere når vi andre spiser. Hvis jeg er heldig kan jeg få max 5 skefulde i ham. Han får mælk i kop til. Det er han meget tilfreds med.
Ved 9-tiden får han en flaske for der er han ved at være godt sulten. Han sover fra ca. 10-13. Til frokost får han rugbrød og vand i kop. Der spiser han lidt bedre, dvs. mellem en kvart og en halv rugbrød. Han får igen en flaske ved 15-tiden og nogle gange forsøger jeg mig med grød 16-16.30 inden han sover igen (tre kvarter). Men han vil som regel kun have et par mundfulde.
Til aftensmad vil han gerne have smagsprøver af vores aftensmad, men slet ikke nok til af mætte ham. Han får en flaske at sove på ved 20-tiden og vågner så ved 3-4-tiden og får endnu en flaske.
Jeg er lidt træt af alt det her natteroderi, for han vågner tydeligvis fordi han er sulten og ikke har spist ordentligt i løbet af dagen. Men jeg synes også det er synd, hvis jeg bare giver ham sutten (han vil jo så vågne flere gange) for han har jo nok brug for noget.
Men hvad skal jeg gøre for at få ham til at spise. Nogle gange har vi tvunget maden i ham under skrig og skrål, for noget skal han jo have. Men det gør jo også ondt dybt nede i hjertet og det skulle jo helst være en positiv oplevelse at spise. Og hvor meget mælk/flaske skal han have i døgnet?